kanske dålig ide.

Varför kommer jag på klockan 7 på kvällen att jag är hungrig ooch behöver matlåda tills imorgon? Grattis där!

Mat blir det iaf. Linssoppa med lite indisk kryddning, spiskummin, kardemumma, chili och vitlök. Gott luktar det iaf! Sen bakar jag bröd. Misstänker att jag hade i lite mycket dinkelsikt.. Det kommer nog att bli ett tungt bröd. Funderar om man ska gå all in och göra pannkakor också. Undrar bara hur mina ägg mår? Nej skippar nog det.

Imorgon blir det skola och lek med folk. Skriva ut nycklar till rummet och fundera på vad jag ska ha med mig till skolan när jag flyttar. Gosh jag flyttar alltså på söndag. Det är inte långt dit. Och det enda som är fardigpackat är badrummet av alla saker.. Det var det lättaste och enklaste.

Btw så gjorde jag världens fynd idag i min kyl. Det finns massor av gamla grejer i min kyl som säkert får ben snart och spankulerar iväg på egna äventyr så måste nog slänga typ allt. Men iaf så hittade jag en creme fraicheburk. Hmm tänker jag, undrar hur den här mår egentligen.. Kollar datumet, 24 nov. Hmm.. Kan inte stämma. Är det öppnad. Jag kollar, nej tydligen inte. Hmm vågar man sticka ner fingret och smaka. Hmm. Okej då! Smakar. OCH DEN ÄR OKEJ OCH OÖPPNAD! Herremin skapare för i min kyl är creme frachien en hårdvaluta som funkar till allt. Speciellt till soppa som jag förövrigt äter typ 4 dagar i veckan.. Så att den har stått där säkert i två veckor och bara väntat på att detta tillfället när Charlie inte har ett enda korvöre och är sugen på att piffa till maten lite extra sådär! Jag tackar och tar emot från kylskåpsguden som var på bra humör idag tydligen!

Nu är det dags att baka ut brödhelvetet.
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0