Hypoteros.

Nu har jag fått reda på provsvarena på mina prover jag tog förra veckan. Har tydligen hypoteros eller underproduktion av sköldkörtelhormon.
Det gör att hela jag går på lågvarv, har feber hela tiden, sover som en gris (kan utan problem sova 14 timmar/ dygn), trött och deppad hela tiden, feber, kan inte gå ner i vikt trots träning och rätt mat, går upp i vikt sjukt fort osv, förbränningen minskar.
Tydligen hade jag ganska låga värden så det gör att min kropp säger upp sig från normala funktioner.
Käkar levaxin nu 1 gång om dan. Tydligen så kommer det ta ett tag för min kropp att ställa in sig. Men sen ska jag bli normal igen. Vet dock inte när jag senast var normal när jag tänker efter. Ca 4 år kan jag räkna tillbaka att jag inte har orkat som jag ska. Kunna orka saker utan att krascha totalt. Kunna gå ner i vikt!!! Kunna träna.

Att få reda på vad det är, att få veta att det för mitt tillstånd har varit normalt. Helt underbart. Att jag kanske för resten av mitt liv kommer att käka medicin. Skitsamma. Jag vet vad det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0