Lalalaleh.

Laleh trallar på i bakgrunden om att tugga kex till duvorna och jag är lycklig.

Dagen har varit sådär härligt skön men det har hänt en massa saker, inget sitta på arslet och tugga på en lakritsbåt, det finns inte längre i min vokabulär längre. Eller snarare hela helgen har varit så där kalaskul verkligen, så där att man skulle vilja ha en film över hela helgen bara för att se den om och om igen när man är lite nere.
Fredagen är intressant med hot om skadegörelse och upprörda känslor som tas ut på cykeln i gymmet för att sedan övergå i ett fantastiskt vinterlandskap på högfjället. Snö, massor av snö och stjärnklart. Det var sådär vackert att man vill gräva en liten grop och bo där under stjärnorna. Hem till skolan och ett 17 års kalas utan dess like. Dans, Carl i högklackat, mysiga stunder. Underbart vackert liv.
Lördag, Rättvik med tjejerna, tuttulbak med mamms, köpande vackra ting till mig själv. Jättemys med Vic i soffan för att sen traska under stjärnorna till Josefin för att spela spel och göra bort sig fatalt mycket, spelning av spel för att sedan traska hem igen under stjärna med fint sällskap sjungande norska lucia visor.
Söndagen började trött och kallt för att övergå till en kreativ stund med kamera på en skidstadion med duktiga vänner som skötte sig som dom skulle. En hejaklack som visste vad dom gjorde och lyckades peppa och heja. Ett vackert ljus över en vacker dag. Lucia i röjeråsen med gullflickorna och bästa gulle-Frej. Gör det jag och tjockishästen är bäst på, en barbackatur under stjärnorna där han bestämmer vägen och tempo, underbart. Lillvovven och jag tar en springtur runt byn och jag har inte ont. Ett bra besked. Nu sovning, upp tidigt som fan imorgon. Dessutom vill jag till skolan igen.





Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0